قدمی برای آیندگان با شرکت در کمپین طرح اشتراک دانش و تجربه

کمپین اشتراک دانش و تجربه، اقدامی از سفیر حسن نیت IMO ، سرکار خانم یسری حویزاوی برای ساخت آینده ایی بهتر

در پی فراخوان اشتراک دانش و مستند سازی دانش شفاهی، تخصص منحصر بفرد و تجارب ارزشمند شما، سرکار خانم فاطمه رمضانیزاده تصمیم به همکاری با ما گرفتند و از موهبت های این حرفه و دغدغه های آن با ما صحبت کردند و تجربه های خود را با ما به اشتراک گذاشتند.

کمپین اشتراک دانش

 

در ادامه ایشان به 5 سوالی که شاید دغدغه ی دریانوردان زیادی است، پاسخ خواهند داد و تجربه های خود را با ما به اشتراک خواهند گذاشت.  .

فاطمه رمضانیزاده، افسر دوم

1. رتبه شما بر روی کشتی چیست؟ چه وظایفی توسط شما باید انجام گردد؟

من در حال حاضر افسر دوم زیر 3000 هستم و میشه گفت به نوعی دومین کمک کاپیتان در کشتی هستم. وظایفی که به عهده من هست در درجه اول مدیریت ملوان ها و کارهای مربوط به بارگیری، تخلیه بار، سکانداری، چک کردن روند انجام کارها و کلی کار دیگه که ممکن در کشتی پیش بیاد

2.نحوه گذراندن دوره درسی و دانشگاهی شما به چه صورت بوده است؟

من در آموزشگاه آزاد درس خوندم، جالبه بدونید حدود یک سال دنبال آموزشگاهی میگشتم که خانم پذیرش کنه البته در این بین اومدن کرونا و به تاخیر افتادن روند آموزشگاهی هم بی تاثیر نبوده اما وقتی دوره های آموزشی من شروع شد با اشتیاق زیاد سر کلاس ها حاظر.من همزمان مشغول گذروندن مقطع کارشناسی و مهندس مکانیک بودم و هم دریانوردی و به جرات میتونم بگم بیشتر وقتم رو به دریانوردی اختصاص دادم تا مهندسی مکانیک. دوره حضوری کلاس هم در گرما تیر و مرداد ماه بندر عباس هم با کلی تجربه ها و آموزه های علمی در کنار هم دوره ای هام به اتمام رسید. در تمام طول دوره درس هام رو با علاقه و ذوق بسیار زیادی گوش میدادم و یاد میگرفتم.

3. چرا شغل دریانوردی را انتخاب کرده اید؟

به قول شاعر گفتنی "به دریا دل زدم شاید بتونم در تو دریا شم"

علاقه شدید و حسی که دریا به آدم میده و تاثیری که میتونه بر زندگی و شخصیت یک نفر داشته باشه منو به این سمت کشوند.

دریا اونقدر بزرگ و بخشنده است که میتونی کلی ازش یاد بگیری، از صبر و مقاومتش در مقابل طوفان، از بخشندگی هاش به صیادان و دریانوردان، از قشنگی های طلوع و غروبش و خیلی دلایل دیگه منو به سمت خودش کشوند. اونقدر دریا رو دوست دارم که نمیتونم بگم چرا دریانوردی ولی میتونم بگم فقط دریانوردی.

4. 5 تا از موهبت ها و 5 تا از معایب حره دریانوردی رو برای ما شرح بدهید.

هر شغلی متناسب با شرایطی که داره میتونه خوبی ها و بدی هایی داشته باشه و نحوه برخورد با این اتفاق ها به شخص بستگی داره. آرامش و خلوتی که بر روی کشتی موجود و حس سبکی که بهت میده در کنار طوفان ها به شخص کمک میکنه تا قوی بشید. در عین حال دور بودن از خانواده و سختی کار هم از معایب این حرفه هستش.

5. مسائل و دغدغه های شما در این حرفه چیست؟

یکی از آرزو هام از بچگی تا به حال صلح و ارامش جهانی بوده. خیلی موقع ها از خبر های تلخ جنگ در جهان گریه میکنم و دوست دارم روزی برسه که دیگه خبر از جنگ و سختی مردم نشنوم. همیشه دوست داشتم بتونم به افراد نیازمند کمک کنم و حال دلشون رو خوب کنم، این کار حس خیلی خوبی به خود من میده و همیشه باعث خوشحالی من میشه. اما از سختی این شغل برای بانوان در ایران هم نمیتونم نگم، توانمندی بانوان در این زمینه بسیار عالی، ولی متاسفانه همچنان عدم اطمینان و اعتماد به بانوان در ایران فراوان است.امیدوارم که بانوان هم راحت بتوانند در این عرصه راحت به دانشگاه بروند و هم بتوانند راحت پا به عرصه کار بگذارند.

برای شرکت در این کمپین میتونید از طریق وبسایت و اینستاگرام با ما در ارتباط باشید

اشتراک دانش و تجربه، فاطمه رمضانیزاده.pdf

 

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها