رسالت سفیر سازمان بین المللی دریانوردی در ایران

خانم یسری حویزاوی سفیر حسن نیت سازمان بین المللی دریانوردی IMO از سال 2020 میلادی

 

   از رسالت های بنیادین سفرای حسن نیت سازمان بین المللی دریانوردی IMO، فرهنگ سازی در راستای دریانوردی و ایجاد آشنایی برای علاقمندان و عموم افراد جامعه با بخشهای مختلف صنایع دریایی و ایجاد فرصت هایی برای جذب افراد نخبه به صنعت دریایی می باشد. فرهنگ سازی هدفمند، در ظاهر فرایندیست بلند مدت و پر هزینه، اما تجربه نشان داده است سرمایه گذاری در این مسیر، عامل پیشگیری از پرداخت خسارات چند میلیون دلاری می باشد.

 

   از منظر جامعه شناسی کهن رمز پیدایش تمدن های نامدار در طول تاریخ و همچنین بررسی سیر 300 ساله پیشرفت کشورهای توسعه یافته معاصر، رد پای فرهنگ سازی هدفمند و ایجاد ارزشهای اخلاقی همگانی در طول نسل ها دیده می شود. از اساسی ترین علل افول و تضعیف تمدنها، میتوان به عدم اسنجام بینش و نگرش افراد جامعه ( پارادایم حاکم بر جامعه ) بوده یا بعبارتی از عدم جانشین پروری صحیح نام برد. با فرهنگ سازی هدفمند، می توان آمادگی پذیرش تغییرات اساسی و بنیادی را در جوامع ایجاد نمود و شاهد ثمر این سلسله اقدامات در میان مدت و بلند مدت بود.


   IMO در راستای انجام فرهنگ سازی دریایی، متناسب با عقاید، فرهنگها و ... در اقصی نقاط دنیا، اقدام به ایجاد شبکه ای از سفیران حسن نیت در سراسر دنیا نموده است. در این مسیر دولت ها با حمایت همه جانبه از چهره های فرهنگی این سفرا، در راستای فرهنگ سازی هدفمند و هوشمندانه، فرصت دستیابی به اهداف فرهنگی کلان جامعه را غنیمت شمرده و در این راه همت بلند و همکاری های فراوانی را انجام میدهند.


   از دست آوردهای این اقدامات، می توان به برقراری ارتباط سازنده دولت ها و جامعه از طریق ایجاد دیپلماسی فرهنگی نام برد که در نهایت منجر به ایجاد ارزش در سرمایه گذاری در صنعت دریایی کشور و شاهد استقبال و رونق اقتصادی هر چه بیشتری در این صنعت خواهیم بود.

 

 

درباره سفیر IMO ایران

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها