دسترسی به تاریخچه اقدامات واحد PM، ثمره مدیریت آسان شناور

 

واحد نت هر سازمان و یا مجموعه صنعتی، از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: 1- برنامه ریزی 2- اجرای برنامه 3-بازرسی نگهداری (فنی). 

مسلما دستیابی به این فاکتور ها و اجرای صحیح و کامل آن ها، تنها با تعریف یک چارچوب و استراتژی مشخص و کامل، امکان پذیر می باشد. نگهداری و تعمیرات بخش جدایی ناپذیر تولید است که می تواند این اولویت های رقابتی را تحت تاثیر قرار دهد و در نتیجه استراتژی های کسب و کار را به شکل مثبت و یا منفی متاثر سازد.

استراتژی را میتوان در قالب یک چارچوب منسجم در نظر گرفت که:

  1. تصمیمات را هدفمند و یکپارچه و متحد نموده
  2. اهداف و حوزه فعالیت سازمان را معین می کند
  3. موجب مشارکت تمام سطوح و اجزای تشکیل دهنده شرکت در فرآیند تصمیم گیری می گردد
  4. کسب مزیت های بلند مدت و پایدار در حوزه فعالیت ها را در بردارد
  5. مبانی حاکم بر همکاری های اقتصادی و غیر اقتصادی را تعیین می کند.

برای پایه ریزی استراتژی سازمان، نیازمند به دانستن برنامه ها و تاریخچه ایی از اقدامات صورت گرفته در بخش نت (PMS) خواهیم بود. بنابراین یکی از اقدامات ضروری برای پایه ریزی اهداف و حوزه فعالیت سازمان، جمع آوری تمام اطلاعات مربوط به بخش نگهداری و تعمیرات در طی سالیان گذشته، می باشد.

یکی از نگرانی مالکان و مدیران عملیات، ارائه گزارشات غیر واقعی توسط خدمه شناور و عدم اطمینان از صحت این اطلاعات، می باشد. جهت ایجاد درکی صحیح از صحت اطلاعات مربوط به تاریخچه و اقدامات بخش نت، باید روشی دقیق و صحیح جهت دریافت و آنالیز گزارشات PM شناور و کشف تاریخچه آن، برنامه ریزی نمود.

 

 

در صورتی که شما قادر به ایجاد یک بستر مناسب برای برنامه های مدون بخش نت باشید، باید سلسله مراتبی را به منظور تایید اقدامات و گزارشات بخش PM در نظر گرفته و باید این اطمینان وجود داشته باشد که حداقل در 95 درصد موارد، اطلاعات استخراجی از آن صحیح و بدون نقص باشد. همچنین آرشیو فنی اطلاعات همواره باید مورد بازنگری قرار گیرد تا اطلاعات به روز باشد.

تنها راه حل مناسب امورات نگهداری و تعمیر، بهره وری از فناوری و تکنولوژی های نوین میباشد. از آن جایی که دارا بودن یک سیستم نت برنامه ریزی شده بر روی شناور هم اکنون یکی از الزامات ISM می باشد، برنامه ریزی و مستند سازی آن بایستی بر اساس سیستمی انجام گردد که توسط موسسات رده بندی نظیر اعضای IACS تایید شده باشد. 

شرکت اطلس راهبر دریا موفق به طراحی اولین نرم افزار مدیریت جامع کشتی با نام تجاری سی مستر است. سی مستر دارای تاییدیه از موسسات رده بندی معتبر مانند DNV-GL می باشد و به کمک آن میتوان تاریخچه اقدامات بخش PM را از ابتدای سال ساخت تا به امروز را وارد و مشاهده نمود. این اطلاعات قابلیت بروز رسانی و تاییدیه از سلسله مراتب مختلف را، دارا می باشد و به کمک آن میتوانید پایگاه رویداد شناور خود را در کسری از ثانیه مشاهده نموده و به کمک سیستم همگام سازی اطلاعات تمامی این اطلاعات را از شناور به دفتر مرکزی یا شعب به آسانی  انتقال داده و تاریخچه اقدامات نت را جهت برنامه ریزی بهتر در اختیار مالک شناور و یا  در هنگام بازرسی در اختیار بازرسین قرار دهید.  

برای کسب اطلاعات بیشتر از ارزش هایی که سیستم های مدیریت کشتی به ارمغان می آورد به صفحه محصولات مراجعه نماید.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها