بهترین روش مدیریت خدمه ناوگان و مدیریت کارمندان دفتر برای یک سازمان دریایی چیست؟ بهترین نرم افزار مدیریت پرسنل در حال حاضر کدام است؟

پیش تر در جامعه سنتی دریایی، معیار سنجش پرسنل و خدمه شناور، نحوه حضور و غیاب شان در یک بازه زمانی معین بود. امروزه با توجه به پیشرفت فن آوری های نوین، معیار سنجش کارکنان و عملکردشان تغییر کرده است و سبب رواج روش های مدیریتی جدید شده است. امروزه مدیریت منابع انسانی گلوگاه اصلی موفقیت یا شکست هر کسب و کار محسوب می شود. ​موفقیت در سرمایه گذاری دریایی در بخش شناورها و دکل های حفاری دریایی، نیازمند تشکیل سازمانی متخصص و متعهد است.

 

مدیریت عملکرد چیست؟

اوبری دانیلز روانشناس آمریکایی، برای اولین بار مفهوم مدیریت عملکرد را مطرح نمود. طبق نظریه وی مدیریت عملکرد یعنی سیستم مدیریتی علمی که شامل 3 بخش اندازه گیری، بازخورد و تقویت مثبت باشد. به بیان دیگر ارتباط مداوم بین کارمندان و مدیر به جهت دستیابی به اهداف سازمانی را مدیریت عملکرد گویند. در روش سنتی، سنجش پرسنل بر اساس عملکرد آنان در گذشته بوده اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، معیار سنجش بر اساس بازخورد مداوم کارکنان یک سازمان می باشد.

در فرآیند های مدیریت کارکنان و پایه ریزی استراتژی سازمان ها یک چرخه بسیار مهم شامل برنامه ریزی، هدف گذاری و ارزیابی در حال تکرار است.

روش های مدیریت پرسنل به 4 دسته کلی دسته بندی می شود. این روش ها بر اساس نتایج بدست آماده از چرخه عملکرد، پایه ریزی شده است که شامل:

  1. مدیریت به صورت مشارکتی: در این روش از پرسنل درخواست می شود تا در تصمیم گیری ها شرکت کنند. تصمیم نهایی در این روش بر اساس نظر جمعی صورت گرفته و سبب خلاقیت و هم صدایی سازمان شما می گردد.
  2. مدیریت شبکه ایی: این روش بر ارتباط بین گرو ها و تیم های مختلف تاکید دارد. در این روش وظیفه مدیر حفظ روابط بین کارکنان بوده تا بتوانند به خوبی با هم کار کنند. این روش برای مدیرانی که بر روی چندین پروژه نظارت کرده و تیم کوچکتری را مدیریت مینمایند مناسب است.
  3. مدیریت شتابده: در این روش مدیر در تعیین وظایف و سرعت انجام دادن کارها نقش دارد اما چگونگی انجام کار ها بر عهده پرسنل می باشد.
  4. مدیریت تحکمی: این شیوه مدیریتی یک روش سنتی بوده و پرسنل باید طبق دستورالعمل مدیر عمل نمایند. این شیوه مدیریتی زمانی مناسب است که سازمان دچار بحران شده و آینده پرسنل در خطر می باشد.

 

برای رسیدن به بهترین شیوه مدیریت پرسنل، باید برنامه ریزی ها و مدل های ویژه ای را اتخاذ کرد. بررسی و ارزیابی عملکرد کارکنان این امکان را فراهم می آورد که مدیران به نقاط ضعف و قوت پرسنل خود پی برده و با پایه ریزی اهداف و استراتژی خود، روش مدیریتی مناسب را اتخاذ نمایند.

نرم افزار مدیریت پرسنل

روش های ارزیابی پرسنل شامل مدل های متفاوتی بوده که انتخاب بهترین روش سبب ارتباط صحیح مدیران با کارمندان خود می گردد. یکی از مهم ترین اصول مدیریت ارتباط با کارکنان، آشنایی و شناخت رفتار سازمانی آن گروه می باشد. نرم افزار ها و تکنولوژی های نوین، یکی از بهترین ابزار ها برای کشف کیفیت فعالیت سازمان ها می باشد.

چرا باید از نرم فزار مدیریت پرسنل استفاده کنیم؟

اکثرا نرم افزار ها به گونه ایی طراحی شده اند که محیطی کاربر پسند داشته و کار با آن برای تمام افراد آسان بوده و نیاز به یادگیری چندانی ندارند. سایر این دلایل شامل:

  • یکپارچگی اطلاعات
  • ساده‌سازی فرآیندهای مدیریت نیروی انسانی
  • استفاده بهتر از تمام استعدادها و پتانسیل‌های تیم
  • امکان استفاده در همه سازمان‌های تجاری برای ساده‌سازی استخدام، بررسی و ارزیابی
  • امکان استفاده برای آژانس‌های استخدامی، استعدادیابی و آشنایی کارفرماها با متخصصان بااستعداد
  • بهبود و توسعه عادت‌های مدیریتی
  • امکان ارزیابی دقیق عملکردها 

بهترین نرم افزار مدیریت پرسنل کدام است؟

هیچ پاسخ روشنی برای این سوال وجود ندارد! این به نوع کار و نیازهای شما بستگی دارد. ممکن است شما به برخی ویژگی‌ها مانند پیگیری زمان، اتوماسیون‌سازی کار و غیره نیاز داشته باشید و سایر ویژگی‌ها برای شما بلااستفاده باشد. بهترین راه برای تصمیم‌گیری و انتخاب یک نرم افزار خوب این است که یک بررسی کاملی از نوع کارها و نیازهایتان انجام دهید، سپس متناسب‌ترین نرم افزار مدیریت کار رابه صورت آزمایشی استفاده کنید و در نهایت تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما مناسب‌تر خواهد بود.

طبیعتا نرم افزار های فراوانی در مارکت وجود دارند که به کمک آن می توان عملکرد پرسنل خود را مدیریت نمود اما نرم افزاری  که بتواند تمامی وجوه یک شناور را اعم از بخش فنی، خدمه، عملیاتی، درخواست ها و خرید را کنترل و مدیریت نموده و سبب رفع مشکلات آن ها بگردد، از اهمیت بیشتری برخوردار گشته و در لیست اولویت سازمان قرار می گیرد.

 

 

ارائه یک نمونه کاربردی نرم افزار مدیریت پرسنل در صنایع دریایی

نرم افزار مدیریت شناور سی مستر، یک نرم افزار جامع به منظور کنترل و مدیریت تمامی وجوه یک شناور اعم از بخش عملیاتی، مدیریت سفارشات و درخواستها، خدمه، نگهداری و تعمیرات و مدیریت انبار و اموال می باشد. نرم افزار سی مستر قابلیت استفاده به صورت یکپارچه را داراست و به کمک آن می توانید مدیریتی بر اطلاعات خود داشته و در کمترین زمان ممکن این اطلاعات حیاتی را به سایرین انتقال دهید.

ماژول مدیریت خدمه این نرم افزار، همسو با سایر ماژول ها سبب افزایش بهره وری شما گردیده و به کمک داشبورد مدیریتی و گزارش ساز آن می توانید نظارتی دقیق روی روند کاری پرسنل و نحوه عملکرد آنان داشته باشید. امکان تعریف چندین خروجی PDF و فیلتر محصولات و سفارشات برای کاربران فراهم شده است.

سایر امکانات برجسته ماژول مدیریت خدمه شامل:

  1. امکان ثبت اطلاعات هویتی خدمه
  2. امکان ثبت گواهینامه ها و مدارک خدمه
  3. ارائه یک نمای 360 درجه از تمامی پرسنل و عملکرد آن ها
  4. ارزیابی عملکرد خدمه در پایان هر قرارداد
  5. ارزیابی عملکرد هر خدمه به صورت ماهانه
  6. ردیابی خدمه به کمک لیست حضور و غیاب پرسنل
  7. ثبت قرارداد های خدمه و ثبت حقوق و دستمزد ها
  8. فیلتر لیست خدمه شناور و امکان جستوجو بر اساس CDC NO ، نام و...
  9. امکان مشاهده جزءیات قرارداد ها، گواهینامه ها و مدارک
  10. امکان ثبت یادداشت توسط پرسنل
  11.  امکان منشن و ارسال اطلاعیه مربوطه به هر پرسنل
  12. هشدار و ایجاد یادآور برای هر پرسنل
  13. امکان سفارشی سازی فرم ها و گزارشات مرتبط با هر پرسنل
  14. امکان ساخت انواع گزارش ها به صورت نموداری و لیستی
  15. ارسال دستور کار بخش نگهداری و تعمیرات به پروفایل شخص مربوطه
  16. نمایش گزارشات آماری در داشبورد مدیریتی
  17. مدیریت سطح دسترسی پرسنل به اطلاعات
  18. امکان ارسال ایمیل و نوتیفیکیشن
  19. هشدار در رابطه با انقضاء قرارداد و مدارک مربوط به هر پرسنل
  20. مدیریت متمرکز و یکپارچهنمودن اطلاعات
  21. امکات ثبت درخواست خدمه و مشاهده جزئیات درخواست
  22. امکان ثبت خروج غیر منتظره خدمه
  23. امکان افزایش تاریخ قرارداد خدمه
  24. تعیین وضعیت کلی یک خدمه بر اساس فرم های ارزیابی به صورت (GREEN,BLACK,GREY,BLOCK)
  25. امکان ارتقاء درجه  و رتبه پرسنل
  26. آرشیو اطلاعات و دسترسی 24 ساعته به اسناد و مدارک

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به صفحه ماژول مدیریت خدمه سی مستر مراجعه کنید.

جهت مشاوره و درخواست دمو کلیک نمایید.

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها