روز بین المللی بانوان شاغل در مشاغل دریایی تحت عنوان "روز جهانی بانوان دریانورد"

روز بین المللی بانوان شاغل در صنعت دریانوردی

   سازمان بین المللی دریانوردی IMO طی قطعنامه ایی، برای نخستین بار تاریخ 18 می 2022 مصادف با 28 اردیبهشت 1401 را روز جهانی بانوان دریانورد نامگذاری نمود. این جنبش نیاز جهان به حضور زنان در جامعه دریایی، کشتی ها و علی الخصوص در سطوح تصمیم گیری را به وضوح نشان می دهد.

این جنبش سعی می کند تا تمام توجه خود را بر توسعه مهارت زنان و گسترش آن در بخش های مختلف دریایی، متمرکز بسازد. هدف از این جنبش ترویج و استخدام بانوان، ارتقا جایگاه آنان، تقویت تعهد IMO به هدف توسعه پایدار سازمان ملل متحد برای برابری جنسیتی و حمایت از بانوان برای رسیدن به حقوقی برابر، در برابر عدم تعادل جنسیتی فعلی در دریا می باشد.

لوگو رسمی روز بین المللی بانوان دریانورد

این لوگو نشان دهنده نماد زنان دریایی می باشد که از ادغام نماد جنسیت زنان و نماد لنگر که مربوط به صنایع دریایی می باشد استفاده شده است.

 

الهام از دو نماد لنگر و جنسیت زنان برای روز جهانی بانوان دریانورد
الهام از دو نماد لنگر و جنسیت زنان برای روز جهانی بانوان دریانورد

 

 

لوگو روز بین المللی بانوان دریانورد
لوگو روز بین المللی بانوان دریانورد

 

انتظار IMO از دولت های عضو و سازمان های بین المللی چیست؟

زنان بخش جدایی ناپذیر از نیروی کار دریانوردی هستند که در موفقیت خطوط کشتیرانی، بنادر، خدمات خشکی و غیره نقش بسزایی دارند. سازمان IMO از دولت های عضو و سازمان های مربوطه دعوت نموده تا روز جهانی بانوان در دریا را به شیوه ایی مناسب و معنی دار ترویج و جشن گرفته و از بانوان دریانورد خواهش نموده تا در رسانه های اجتماعی تصاویر خود را در محیط کاری با آنان و سفیرانشان به اشتراک بگذارند.

هشتگ منحصر بفرد این روز #womeninmaritimeday هست که در انواع پلتفرم های اجتماعی قابل استفاده میباشد.

سفیر حسن نیت IMO در ایران، سرکار خانم یسری حویزاوی با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی ایران "اولین گردهمایی ملی بانوان دریانورد و فعالان صنعت دریایی ایران" با حضور پیشکسوتان و مدیران برتر صنعت دریایی کشور برگزار خواهد نمود تا بدینوسیله از بانوان فعال در این زمینه و دریانوردان شایسته، تقدیر بعمل آورد.

با توجه به حمایت و استقبال دولت از حضور بانوان بر روی کشتی و در صنایع دریایی، این گردهمایی زمینه ایی را برای آشنایی بانوان و مدیران شرکت های مرتبط فراهم نموده و مسبب گسترش حضور بانوان در ناوگان ها و صنایع دریایی خواهد شد.

لذا از تمامی همکاران و بانوان دریانورد خواهشمندیم تا بانوان فعال و دریانورد را به ما معرفی نمایید. برای اطلاعات بیشتر از طریق اینستاگرام با ما در ارتبط باشید.

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها